Vi är FKDV.

Eftersom förkortningar i regel är knepiga att komma ihåg, så börjar vi där. FKDV är första och sista bokstaven i efternamnen Falkevik och Danehav, det vill säga företagets grundare. Vi har haft teorier om att efterkonstruera en betydelse i stil med Future Knowledge Depends on Video men har valt att låta bli, bra va?

FKDV bildades 2012 när Robin Danehav och Björn Falkevik äntligen slog ihop sina två företag efter några års samarbetskonkurrerande från samma lokal. Det som gjorde att det tog så pass lång tid var att vi inte kunde komma på ett bra namn. Till slut var det någon klok person i vår närhet som sa ”Men skärp er – ni har ju bra efternamn båda två, sätt ett &-tecken mellan dem så är det klart.” Sagt och gjort.

Varför finns vi?

Det började egentligen med en uppförsbacke i form av att ingen trodde det gick att skicka video i realtid på internet till en rimlig kostnad. Det här motbevisade vi tidigt och har sedan dess drivits vidare av känslan av att vara isbrytare för vad som är möjligt.

På senare tid när trenden med direktsändning har stabiliserats mer och blivit mer av en hygienfaktor är den nya frasen ”Ta med folk dit de inte kan komma” som ligger till grund för allt.

Det handlar också väldigt mycket om att faktiskt nå publiken. Att hitta det där som gör att de klickar och bygger en lojalitet. Det blir bara viktigare och viktigare oavsett kommunikationsform att verkligen tänka från konsumentens perspektiv. Allt det här har vi samlat under begreppet Social Video.


Så hittar du till oss

Du når oss på 08-39 04 39. Annars hittar du alla våra kontaktuppgifter på kontaktsidan.

Vad är Social Video?

Social video handlar om att ta med tittaren dit den inte själv kan ta sig. Antingen i tid, eller rum. Det bär något som engagerar. Målgruppen kan vara i vilken storlek som helst. Mätvärdet på om det är lyckat utgår ifrån om rätt personer agerat på budskapet snarare än det totala antal som utsatts för det.

Mer konkret producerar vi video för internet och publiceringen av det för att nå fram till tittaren. Det kan ta formen av livesändningar från event, filmat innehåll till en företagsblogg eller reportage om nya fågelarter i finska lappland.

Behöver du en guide i djungeln? Tveka inte att höra av dig!